Το κάστανο που έγινε επιτυχία, η πόλη και η πίστη


prosk

(φωτογραφία από άλλο ανάλογο προσκύνημα, αλλού στη χώρα)

Τα δίκτυα και η σημερινή πληροφόρηση είναι περίεργα δαιμόνια. Μην πάρετε όρκο ποιος βγήκε κερδισμένος από όλη την ιστορία με το βρασμένο κάστανο που τέθηκε σε προσκύνημα στο Αγρίνιο προς τιμήν του Οσίου Παϊσίου, μιλώντας με όρος δημοφιλίας, διαδραστικότητας και δικτύων. Μπορεί για παράδειγμα η κοινότητα του twitter να γέλασε πολύ με όλο αυτό αλλά η χριστιανική κοινότητα που δεν μπαίνει στο twitter μπορεί να ενώθηκε και να συσπειρώθηκε περισσότερο από όσο μπορεί να φανταστούμε. Τα «χτυπήματα» στο ίντερνετ δεν αφορούν μόνο όσους σχολιάζουν αλλά και όσους μαζεύουν φόρα για να εκφραστούν μια άλλη φορά, όσους συγκεντρώνουν οργή. Για τα ΜΜΕ καλύτερα να μην το ανοίξουμε καθόλου το θέμα, είναι τόσο περίπλοκο το να καταλάβει κάποιος που δεν ασχολείται ποιος τελικά ασχολείται και με τι, που θα πρέπει πρώτα να συζητήσουμε πόσοι από τους αναγνώστες διαβάζουν ένα θέμα και πόσοι αρκούνται στον τίτλο και τις φωτογραφίες.

Στην ουσία του θέματος, στον γράφοντα έκανε εντύπωση η αντίδραση των υπευθύνων του Αγίου Δημητρίου προς τους αμφισβητίες. Η ανακοίνωση που βγήκε μετέτρεψε ένα θέμα από αγνό και άδολο τοπικό φολκλόρ σε πανελλήνιο θέμα. Κυρίως γιατί προσπάθησε να κάνει ένα βρασμένο και αναλλοίωτο κάστανο το θαύμα των θαυμάτων! Κι εκεί κάπου περάσαμε στο πολιτικό σχόλιο.

Για το Αγρίνιο τώρα, ίσως πρέπει απλά να αφήσουμε τον χαβαλέ να εξελιχθεί, να τον αγκαλιάσουμε. Αφού βέβαια εξηγήσουμε στους μη ντόπιους φίλους μας πως το κάστανο δεν είναι πλέον σε προσκύνημα. Πάει τελείωσε, η ζωή συνεχίζεται. Όσοι διασκέδασαν το χάρηκαν και όσοι οργίστηκαν περιμένουν μια ρεβάνς. Οι άλλοι που λένε πως «ο καθένας μπορεί να κάνει ότι θέλει» να θυμούνται τι εποχή έχουμε και πόσο άβολο είναι να προσπαθείς να επιχειρηματολογήσεις για ένα αγιασμένο κάστανο.

Είμαστε όμως σίγουροι ότι θέλουμε να τελειώσει όλο αυτό; Μήπως από κάτι τέτοια άλλοι τόποι έγιναν προορισμοί και βγάζουν εισόδημα τα καλοκαίρια ή και όλο τον χρόνο; Είστε σίγουροι ότι κάτι τέτοια κάνουν κακό στο πρεστίζ της πόλης, ότι «γινόμαστε ξεφτίλα» και άλλα τέτοια δραματικά; Ξανασκεφτείτε το συνυπολογίζοντας τις εποχές και τι φέρνει “like” και συνακόλουθα προβολή και διαφήμιση. Έτσι, για το καλό, ας κλείσουμε το σημερινό κείμενο με τα απίθανα τσιτάτα του λογαριασμού “Yoshi” στο twitter, με το απερίγραπτο χιούμορ που για κάποιο λόγο δεν χωνεύει το Αγρίνιο (αν και είναι από το μαγευτικό Μπραχάμι)! Τέσσερις ατάκες στους περιορισμένους χαρακτήρες του συγκεκριμένου μέσου κοινωνικής δικτύωσης λοιπόν, με φλέγμα για την πόλη μας:

-#Σοκαρίστηκα πολύ που κάποιοι πήγαν να προσκυνήσουν βρασμένο κάστανο ο λαός μας είναι πιο έξυπνος, έχει ψηφίσει Γιώργο Ανατολάκη για Βουλή.
-#Τι κάστανα και μ…κίες ρε ζώα. Ελάτε Μπραχάμι να προσκυνήσετε πιτσίνια που είχε παραγγείλει ο γέροντας Παϊσιος με το τζιν τόνικ του.
-#Πριν λίγο γύρισα από το κάστανο στο Αγρίνιο. Το κάστανο ωραίο θαυματουργό το Αγρίνιο πάλι όχι.
-#Αντί να κάψουν το Αγρίνιο καίνε το Αμβούργο(παλιότερο αυτό)!

Παρεμπιπτόντως, αν είχατε ένα κάστανο που έχει βραστεί και έχει μείνει αναλλοίωτο μετά από δεκαετίες ενώ την ίδια ώρα εντός του ακούγεται και ο καρπός, τι θα το κάνατε; Θα το βάζατε σε λαϊκό προσκύνημα ή θα το ανοίγατε να δείτε τι μπορεί να κρύβει μέσα; Ο γράφων το δεύτερο. Ποιος ξέρει, ένα τέτοιο απίθανο κάστανο αν ανοιγόταν δεν θα μπορούσαν να ξεπηδήσουν από μέσα τίποτε ψυχεδελικά σχήματα; Και τι γεύση πρέπει να έχει ένα τέτοιο κάστανο; Εδώ περνάμε στην κατηγορία του προπατορικού αμαρτήματος. Αυτή δεν είναι περιέργεια που γέννησε τις νέες εποχές όμως;

 

Γ.Σ.